Collage av avsnittets ikon i form av en jordglob på grön bascirkel och ett runt fotografi där 5 individer sätter ihop sina knutna händer i en segercirkel.

Resan till och bortom ett ISO-certifikat

En ISO-certifiering av verksamheten handlar om att utveckla arbetssätt som fungerar i praktiken, särskilt för kritiska delar. Forskning visar att de organisationer som ser certifieringen som en del av att utvecklas snarare än ett mål i sig blir mer framgångsrika. Hur tänker ni? Om ISO-certifiering är nytt för dig, läs vår artikel ISO-certifiering − Varför? Vad? Hur?.

Ledningssystem – kultur lika mycket som struktur

Ordet ledningssystem kan få oss att tänka att det handlar om hur vi organiserar vår dokumentation. Det är bara en del av sanningen, framförallt är ledningssystemet en fråga om att ha genomtänkta arbetssätt i en kultur som bär verksamheten framåt. Bättre beslut och nöjdare kunder kan vara några resultat av arbetet.

Internrevision – underlag för beslut och mobilisering

Internrevision, att strukturerat granska hur bra vi faktiskt är, är en viktig del av att vara ISO-certifierad. Väl planerade och genomförda internrevisioner ger ett värdefullt underlag för strategiska beslut och mobilisering för att göra rätt saker på rätt sätt. Läs mer om hur vi kan stötta vid internrevision.

Har du fått ansvaret att driva ett certifieringsprojekt? – ladda ner ISO-certifiering – En komplett guide.

Vad säger våra kunder?

Vi arbetar med kunder i många olika storlekar och branscher, både inom offentlig och privat sektor.

Vill du veta mer om hur vi arbetar med ISO-certifiering?
Kontakta:

Martin Freed

Civilingenjör, MSc
Styrelseordförande, Managementkonsult och partner
Tel: 0706-95 97 96

Jag är mycket intresserad av ledarskap, utbildning och lärande och har de senaste tjugofem åren arbe...tat med professionell kompetensutveckling på lite olika sätt. För det mesta möter du mig som föreläsare och talare i samband med utbildningar, kurser och seminarier. Jag har också hunnit med att vara VD för två företag och försöker använda mig av de erfarenheter som dessa utmaningar gav mig – såväl positiva som negativa. Egna upplevelser är viktigt för trovärdigheten, har jag lärt mig. Vad är det egentligen som är så spännande med utbildning? Jag har funderat mycket på den frågan. Förmodligen därför den ena dagen inte är den andra lik. Dessutom är varje publik i sig unik och man lär sig så länge man har elever som någon uttryckte det. Jag inser också att jag älskar det där särskilda ögonblicket där man de facto ser att polletten trillar ner. En glimt av möjlighet och insikt tänds. Jag kan då se att det vi skapat i samband med kursen kommer att starta positiva spiraler hemma hos kunderna. Känslan efter varje kurs är alltid densamma – en stor tacksamhet över att få arbeta med något så meningsfullt och givande. Lika stimulerande är det att arbeta med mina kollegor. Här är vi Effortianer - några ganska olika människor som formar en mycket intressant och utmanande helhet. Och med det gemensamma att vi vill göra en positiv skillnad som gör en skillnad. Humor är lika viktigt som ekonomi har vi sagt många gånger. Ta mig tusan om vi inte faktiskt menar det. Läs mer